Miért jó a harci edzésre eljárni?

Tegnap megvolt az őszi évad első harcija is. Laza, könnyed átmozgató. Méri iz heppi.

Program:
– 10 perc ugrókötelezés
– szokásos testkeményítés: külső-belső comb, váll, majd később has
– kesztyűben páros kombinációk: üt, kitér, visszaüt stb.

Az igazat megvallva keményebbre számítottam: arra, hogy nem fogok kapni levegőt, s hogy megint ott lesz az az ismerős “félsz”-érzés. A gyakorlatok ismerősségéből és milyenségéből adódóan ez most hiányzott, s M.-nek – magamat a legjobban meglepve – el-eltaláltam egy-egy fájdalmasabb pontot a combján és a felkarján [s felhördülését bújtatott elégedettséggel vettem tudomásul: talán mégis túlélem ezt a félévet is].

Na de mire jó még a harci edzés (vagy bármely jól meg -és felpörgető, nagy fizikai igénybevételt megkívánó edzés)?

1. Másnap nagyon nyugodtan tudsz ülni munkában vagy bárhol, ahol ülőalkalmatosság van – ha nem is masszív izomláz, de legalább egy-egy fájdalmasabb pont a sípcsonton vagy a felkaron fogja kísérni az elkövetkező pár napod.
2. Minden sokkal békésebbnek tűnik! Mivel jó esetben a mindennapjaidban nem akar senki neked esni, így nagyra értékeled a “hétköznapi szürkeséget”.
3. Jobban esik (nőként) csinosan felöltözni: valahogy kompenzálni kell az előző esti izzadtságot és boxkesztyűket ;).
4. Láthatóan jobb lesz a kiállásod, akárhogy is teljesítettél a harcin. Nagyot dob akármilyen önbizalmon, hogy tudod, ki mertél állni valakivel szemben, akinek feltett szándéka, hogy eltalálja a combod-hasad-fejed. A régebbi időkhöz képest, ahol a háborúk mindennaposak voltak s az volt a furcsa, ha valaki nem tudott felemelni egy rendes kardot, ma épp az ellenkezője a jellemző: nem túl gyakran emelgetünk kardokat. Én azt mondom, szerencsére, mert így legalább a fizikai, direkt vérontás nincs napirenden, de ami az előny, az bizonyos értelemben a hátrány is – elpuhultunk, elpuhulunk… Ebben kompenzál egy kicsit minden hardcore mozgásforma.

Ezenkívül még jól is aludtam, így ma sokkal türelmesebb voltam a nap során ÉS ezáltal egy sikeresebb napot is tudhatok magam mögött, hiszen elengedtem egy kicsit a “rágörcsölést”, s mentem az áramlattal: fogadtam, ami jön, s hagytam, ami megy. Még sok ilyen s még jobb napot kívánok magamnak!
Ti pedig gyertek edzeni – mert az jó. 🙂



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.