Mivel lehet a Mérit felvidítani? Inspiráció szomorú(bb) időkre

Biztosan mindenkinek van egy afféle bevált ötletkészlete, hogy ha szomorúbb napok köszöntenek rá, könnyebben ki tudjon lábalni belőlük. Vagy, ha nincs, majd most lesz!

Nem létezik (szerencsére) tökéletes ember! Mindenkinek vannak érzései, kicsi lelke, jobb vagy rosszabb időszakai. A jobbat már mintegy elvárjuk, azt figyeltem meg: nem igazán “szabad” szomorúnak, elégedetlennek lenni; legalábbis azt illik mutatni, hogy minden rendben, különben a környezeted megzavarodik. Nekem ez baromi érdekes, mert mindig is minden ki volt írva az arcomra. Általában észreveszik, ha rossz kedvem van, mert – well, well – elég látványos tud lenni. [Mindemellett a boldog időszakaimban is úgy tudok sugározni, hogy szinte világítok ;).]
Azt tartom, hogy az egyensúlyhoz mindenképp meg kell élni mind a boldog, mind a szomorú felünket. Így leszünk emberiek; így leszünk azok, amik vagyunk: érző lények.

Eme hosszú bevezető után íme pár dolog, mely nekem okoz némi szeretetélményt, ha épp magam alatt vagyok – betegség, napsütés-hiány vagy utazás-hiány s egyéb okokból. Ha szomorú vagy s képtelen mit kezdeni magaddal, s a romantikus filmeket is gagyinak találod, válogass! Hátha rájössz, hogy voltaképpen szereted mondjuk a német popzenét. 🙂

  • Forró, különleges tea: melegíti a testet és a lelket is.
  • Andreas Gabalier Hulapalu című száma (link): életem egyik legboldogabb időszakához kötődik, úgyhogy ebből az “érzelmi tartalékból” illik is hasznot húzni, ha úgy adódik.
  • Képnézegetés, képmanipuláció: ha nem munkaként csinálod, igazi felüdülést jelent; felébreszti egy kicsit a kreativitást és pihenteti a kényszeres gondolkodást.
  • Pszichológiai vagy kellően elgondolkodtató, de nem túl mély cikkek olvasgatása: mindset.co, wmn.hu, HVG pszichológiai melléklete és hasonlók.
  • Kirándulás: célpontok, tervezés, vágyakozás. 🙂 Beszámolók olvasgatása. Ha fizikailag épp nem lehet utaznom, akkor megteszem fejben. Az egyik legjobb érzelmi tehermentesítő eszköz, ha lehet így nevezni.
  • Szeretet: beszélgetés, ölelések. Kapjunk elő valakit, akivel szeretjük egymást, s öleljük meg! Az ölelés brit és egyéb tudósok szerint igen hatásos stressz-csökkentő, bár gondolom ezt szükségtelen magyarázgatni.
  • Kreativitás, álmodozás: kitalálni projekteket, amik megváltják a világot. Megálmodni egy új berendezkedést, attitűdöt, terméket, egyebet. (Vigyázat! Amennyiben túlságosan belelovalljuk magunkat a jelenlegi világ szapulásába és az ötletek negatív megfogalmazásába, az eszköz még mélyebb szomorúságba taszíthat bennünket.)
  • Edzés! Az Edzésnapló részben szerintem minden benne van.
  • Szauna: mint a meleg tea, ez is melegíti a testet és a lelket. Imádom az edzés utáni szaunát.
  • Séta, lélegzés, Budapest s egyéb adott városok csodálata: ha már belül nagy a konfliktus, “there is too much going on”, akkor jót tehet egy séta az adott város kedvenc részén. Regensburg-ban mindig a folyó mellett sétáltam haza munkából; Brno-ban volt pár kedvenc kis utcám a belváros szélén (kisboltokkal, ahol többek között teát lehetett kapni például); Budapesten pedig bevált nyugtató a Duna partja egy esetleges sétával a Citadellára vagy a várnegyedbe.
  • Kaja, természetesen: sushi, valami magam készítette leves, saláta, pirítós hagymával… Amit épp megkívánok (az ésszerűség határait betartva, na :)).
  • Írás, olvasás: az örök kedvencek. Kedvenc könyv harmadszorra, vagy csak képes oldalak pörgetése… Bármi, ami feltölt.

A lelket és testet megnyugtatni mindig egy feladat, ugyanakkor, ha megtaláljuk a kulcsot önmagunkhoz, egy csipetnyivel mindenképp könnyítünk a magunk és környezetünk (akik megpróbálnak minket a legjobb tudásuk szerint szeretni) sorsán.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.