Élet a krakkói fitnesszben

Avagy mit edzek, ha nem lehet kungfuzni épp?

Az elején egy kis magyarázkodás: sokan már tudjátok, hogy február óta új munkahelyem van és olyan szerencsés/okos/mázlista/ez mind lehetek, hogy üzleti útra küldenek párszor, kb. 2-2 hetekre, Krakkóba, Lengyelországba. A posztjaim emiatt is ritkultak meg az utóbbi időben, ugyanis a céges gépemen nem elérhető a blogom (security reasons, vagy mi).

Az utazás első két hete edzéses szempontból szörnyű volt, ugyanis helyismeret (és sajnos fitnesszbe menési hajlandóságom) hiányában csupán a hotelszobában mozogtam ezt-azt, de azt is akkor, mikor már elviselhetetlenek lettek az elvonási tüneteim (sportelvonás, khm). Általában 7-9 napig bírom edzés nélkül, ezt már többször volt “szerencsém” letesztelni az elmúlt hónapokban egyrészt az utazás, másrészt némi igen makacs megfázás okán.

Ellenben mikor beindult a dolog, voltam ugye kettlebell órán többször is. Legutóbb, lassan már egy hónapja sikerült kissé késve érkeznem és nem csináltam meg a SAJÁT, kb 10-15 perces bemelegítésemet [5 perc laza kardio gépen, hogy átmelegedjen a testem és 5-10 percnyi átmozgatás, hangsúly az ízületeken]. Az egyik gyakorlatnál pedig sajnos valamit elhibáztam és meghúztam a bal térdem…; ami még mindig fáj, mikor teljesen kiegyenesítem és kifeszítem hátrafelé – na meg ennek folyományaként bizonyos nyújtásokkor és néha kitöréskor. Pihentetésre javul, szóval elvileg nagy baj nincs, de azért na… Úgyhogy azóta nem is voltam kettlebell-en, csak a kolléganőmtől lopott és kissé átdolgozott edzéstervet csinálgatom. Ez nagyjából heti 3-4x 2 órás edzést jelent, merthogy – mindjárt következik, miért is.

Szóval az eredeti terv valami ilyesmi volt (neki ez egy rehab edzésterv, elég gyenge [volt] még a teste egy évekig tartó sérülés okán):
– kb 5-10 perc biciklizés melegítésképp
– nagyon rövid átmozgatás
– váll/kar:
3 kilós kézisúlyzóval előre karhajlítás
padon tricepsz dip gyakorlat
– láb:
egylábas guggolás TRX-be kapaszkodva
falnál széktámasz, de: nagy fitball a háta mögött és azzal guggolás, szóval ez nem statikus támasz
– hát, has, core:
hasonfekvésben lapockazárás, súly nélkül
hasonfekvésben lebegés, “Superman” póz
hasprés jobb és bal felemelt térdhez (1 kör=2 prés)
– némi nyújtás.

Mindenből 15 darab és testtájanként 3-3 környi, tehát egy gyakorlatból 45 darab. Először vele csináltam próbaképp, és hát ugyan teljesen simán ment, még a légzésem sem gyorsult fel, ellenben másnapra lett egy tisztességes, jóleső izomlázam. 🙂

Mivel viszont a Méri szeret elfáradni az edzései során (na jó, vannak napok, amikor nem), ezért upgrade-eltem egy picit az edzéstervet a saját fejem és szükségleteim szerint. Tehát:
– 5 perc kardió lazán, az egyik futós gépen, ami nem terheli a térdet (nem tudom, mi a gép rendes neve, de ilyen volt Brno-ban is: mintha felhőn futnál, tiszta jó melegítésre)
– a kungfus bemelegítés a lábnyújtásos részig: fej, váll, csípő, derék, térdek, boka-csukló
– váll/kar:
kézisúly előre felhúz, 4 kg-s
padon tricepsz dip gyakorlat
– láb:
széktámasz falnál 30mp
20 kitörés (1=egy jobb+egy bal kilépés)
20 guggolás, lehetőleg lassan
bordásfalon legalsó fokra lépve 3×10 ‘pipiskedés’ és visszaengedés mélyre (1 kör= közép, be-és kifelé fordított lábfejekkel 10-10 darab)
– hát, has, core:
hasonfekvés, kézemeléssel lapocka zár (az utóbbi pár edzésen a kézben 1-1 kilós súlyzó)
Superman emelkedés
hasprés jobb és bal felemelt térdhez (1 kör=2 prés)
30mp plank tartás alkaron
– opcionálisan: boxzsákon rugdosás, láb kiemel és rúg lassan (annyi szett, amennyi épp tetszik)
– teljes kungfus nyújtás

Mindenből 15 darab és 3 kör testtájanként, ezen nem változtattam. Ez így nagyjából másfél óra, talán egy kicsit több.

Elég korrekt edzés lett, de – ami a szívfájdalmam igazából – nem helyettesíti a combosokat és a testkeményítést, márpedig az a rész is igen hasznos. Mindenesetre már érződik és látszik, hogy “van bennem anyag”, és ha emellett képes lennék újra helyesen táplálkozni, akkor lehetne lapos hasam. 🙁
Jó lenne visszamenni Évihez lépcsőzni, meg a kettlebell meg a saját testsúlyos edzések… – csak addig, amíg utazgatás van ennyire rendszeresen, nem akarok új dolgokba kezdeni és azokból ki-kiesni. Szóval június végéig még kungfu, aztán július elején ismét a fitnessz, s utána meglátjuk, mi van.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.