TéeRiX

Minthogy a cél az izomfejlesztés, elindultam felfedezni. Ez történt…

Régen volt edzős poszt, szóval most újra irány az informális hangnem és az élménybeszámoló!
A héten sikerült 5 darab edzésen (jó, túlzás őket így nevezeni, de azért legyen) részt vennem: ebből 4 jógaóra volt, 1, a mai pedig TRX edzés egy mini gym-ben.

A jógák közül:
– 2 céges és egészen korrekt (és még jó időpontban is van és ingyen is!), úgyhogy a heti minimum egy jógaóra innen mindenképp megoldható,
– egy igen rossz,
– egy pedig a lehető legjobb (természetesen a Samadhi-s ;)) – olyannyira, hogy képes voltam szeretni és megbocsátani az óra alatt, s megengedni, hogy valóban ez legyen az egyik dolog, ami nekem való és jót tesz. Varázslatos, jó ütemű óra volt, ahol sok gondolatom született főleg a megengedésről és az újrakezdésről…

A TRX edzést pedig a nagy közösségi oldalon találtam reklámozva, és mivel jókor volt és jó helyen, s még az edző is hitelesnek tűnt, elmentem megnézni. Korrekt kezdő órát kaptam a pénzemért és extra gyakorlatokat a térdfájás miatt/ellen.
Ami tetszett:
– a bemelegítésben volt csuklómobilizáció!!!
– a végén még vagy félórát beszélgettem az edzővel és mutatott extra gyakorlatokat kicsi, erős gumiszalaggal, amik a fenékizmaimat hivatottak erősíteni és a térdfájást megelőzni
– korrekt edzés, követhető és nem kellett belehalni, de így is hatásos
– az edző mindig figyelt, mit hogy csinálunk és szólt, ha egy végtagunk nem megfelelően áll vagy mozog.

Ami kevésbé tetszett:
– hiányzott a vezetett nyújtás a végén (állítólag van fenn erről anyag a honlapon, amit meg nem találtam meg…)
– furcsa volt a bemelegítés, szokatlan – nem a pulzuspörgetős, hanem a ráhangolódós jellegű, ellenben átmozgatott mindent
– az edzőfiú az én ízlésemnek kissé nagyképű, s nem kérdezte végig pontosan óra előtt a térdbajomat, pedig kevesen voltunk és lett volna rá idő
– furcsa az a szemlélete, hogy nézzük meg inkább az adott edzőhöz járó emberek eredményeit, ne kifejezetten az edző kinézetét (azt nem mondta, vajon az eredményeire is gondol-e, de remélem nem)… – na jó, végülis elgondolkodtató, ugye. 🙂 Talán az a fura, hogy ezt valaki ki is mondta így, hiszen általában az edző önmagát reklámozza inkább (a kockás hasak, ugye).

A gyakorlatok pedig, amiket ajánlott nekem:
– kicsi, erős gumiszalag a térd fölé, és egyváll széles párhuzamos lábfejű állásból be, majd kifelé forgatni a térdeket,
– gumiszalag szintén a lábfejekre, és oldalra kicsi lépésekben sétálni; s ugyanez előre is, minél nagyobb lépéseket téve, a térdeket nem engedni beesni természetesen,
– oldalra fekvés, könyökön támaszkodás, s két láb párhuzamosan együtt, térd kissé előre, comb és vádli 90 fokot zár be, a két térd felett kicsivel a gumiszalag; s az első verzióban a fent lévő láb egyszerűen felemel, de a sarkak együtt maradnak; a második verzióban ugyanez, de a test a könyökön támaszkodva egyenesen felemel és tart, has feszül.

Ezenkívül az interneten fel lehet lelni még cuki gyakorlatokat, pl. ITT.

Jövő héten pedig: Évi, jóga és falmászás, valamint egy anatómia workshop! Itt az ideje, hogy már ne csak neten olvasgassak utána a gyakorlatok helyes végrehajtásának, hanem befizessek egy-két élő fejtágításra is. 🙂



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.